Kenyatta revelations get subdued coverage locally

Kenyan newspapers have given subdued coverage to what came out of the Pandora Papers which revealed how the family of President Uhuru Kenyatta secretly owned a network of offshore companies for decades.

The country’s main daily newspapers, The Nation and The Standard, both led with the story on their front pages, but led the coverage with the president’s statement reacting to the story.

Mr Kenyatta said he will give a comprehensive response when he returns from a state visit to the US.

However, he added that the investigation would “go a long way in enhancing the financial transparency and openness that we require in Kenya and around the globe”.

“The constitution prohibits state officers from holding undisclosed bank accounts outside the country. In this case, the papers did not disclose whether the accounts are in the president’s name,” the Nation reports.

The Standard reports of the president’s “sanguine approach” to the revelations, and cautioned that “none of the property were directly linked to him or the acquisition of wealth through corruption”.

On Twitter, the financial leak has generated conversation with the hashtag #PandoraPapers and #Client13173 trending.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *